Druk wielkoformatowy odgrywa coraz większą rolę w świecie marketingu, a w szczególności w przypadku reklam outdoorowych. Obecnie istnieje wiele sposobów wykorzystania go. Mowa tu m.in. o billboardach, banerach reklamowych, samochodach firmowych, kolorowych witrynach sklepowych czy stoisk. A to tylko niektóre zastosowania druku wielkoformatowego.
Warto więc zastanowić się, czym jest druk wielkoformatowy oraz dlaczego tak chętnie wykorzystują go agencje marketingowe w różnorodnych projektach.
Druk wielkoformatowy — co to?
Z pewnością każda osoba pracująca w marketingu lub reklamie przynajmniej raz w życiu spotkała się z pojęciem druku wielkoformatowego. Warto więc wyjaśnić, co tak naprawdę kryje się pod tym terminem.
To nic innego, jak nowoczesna technika poligraficzna, która pozwala przenieść obraz cyfrowy na materiał o dużej powierzchni. Druk wielkoformatowy jest również często określany lateksowym lub solwentowym.
Co istotne, znaczna ilość druków wielkoformatowych osiąga rozmiary wynoszące nawet kilka metrów szerokości. Oczywiście urządzenia przeznaczone do jego przygotowywania nie muszą być wykorzystywane wyłącznie do tego rodzaju prac. Z ich pomocą można tworzyć również naklejki czy tabliczki informacyjne w dużych ilościach.
Duże znaczenie ma też to, że prace wykonywane przez drukarki wielkoformatowe mogą zostać pokryte warstwą laminatu. Taka powłoka dodatkowo zabezpiecza je przed działaniem deszczu czy śniegu.
Na czym polega druk wielkoformatowy? Kielce
W bardzo dużym uproszczeniu druk wielkoformatowy polega na nanoszeniu przez drukarkę wielkoformatową, inaczej zwaną ploterem, specjalnego tuszu na bazie rozpuszczalników. Nazwa natomiast odnosi się do rozmiaru druku.
Zwykłe drukarki komercyjne, jakie można znaleźć w domach czy w biurze, nie są przystosowane do wykonywania prac o tak dużym formacie. Aby przygotować materiał o tak imponujących wymiarach, konieczne jest posiadanie specjalistycznych urządzeń, które obsługują wartości powyżej 50 cm szerokości. Takie sprzęty można znaleźć wyłącznie w specjalistycznych drukarniach, zajmujących się oferowaniem druku wielkoformatowego na co dzień.
Druk wielkoformatowy — rodzaje
Druk solwentowy
Druk wielkoformatowy korzysta z wielu technik. Te różnią się między sobą zastosowaniem, a także jakością uzyskanego efektu. Jedną z najpopularniejszych metod jest druk solwentowy. Wykorzystuje się go zawsze wtedy, gdy nie ma możliwości zastosowania atramentów wodnych. Świetnie radzi sobie na wydrukach na przykład z PVC.
Co ważne, druk solwentowy nie wymaga laminowania i wykazuje niesamowitą odporność na promieniowanie UV. Z tego też powodu technikę tą często stosuje się do tworzenia reklam montowanych na świeżym powietrzu.
Druk ekosolwentowy
Druk ekosolwentowy jest dużo bezpieczniejszy dla środowiska. W przeciwieństwie do solwentowego w technice tej nie wykorzystuje się bowiem żadnych toksycznych substancji.
Druk lateksowy
Można też wyróżnić druk lateksowy. Ta technika odznacza się bardzo dużą odpornością na wodę oraz promieniowanie UV.
Druk UV
Z kolei druk UV ma tę przewagę, że można zastosować go na niemal każdym materiale. Co równie istotne, pozwala na bezpośrednie zadrukowanie powierzchni oraz świetnie odwzorowuje kolory.
Zalety druku wielkoformatowego
Największą zaletę druku wielkoformatowego stanowi fakt, że jest on doskonale widoczny z dużych odległości. Co równie istotne, pozwala na wykonanie skomplikowanej, wielokolorowej grafiki bez utraty jakości.
Druk wielkoformatowy wykazuje również odporność na rozmaite czynniki zewnętrzne, a jego stan jest niemal idealny nawet po kilku latach. Co więcej, w ten sposób grafikę można nanieść na różnorodne materiałach, takich jak papier, PVC, a nawet szkło.
Druk wielkoformatowy Kielce — najwyższa jakość
Druk wielkoformatowy wymaga przede wszystkim zaangażowania oraz precyzji. Dlatego też warto zapoznać się z ofertą drukarni ColorPress w Kielcach.
W miejscu tym wykorzystywane są najwyższej jakości, nowoczesne drukarki wielkoformatowe, które są w stanie nanosić grafiki nawet na największe powierzchnie. Co równie istotne, pracujący tu ludzie znają się na swojej pracy i dokładają wszelkich starań, aby efekt był zgodny z oczekiwaniami klienta.