Katalogi spotykamy dziś niemal na każdym kroku – w rozmaitych firmach czy dużych sklepach są one dostępne od ręki. Ich zadaniem jest w możliwie najlepszy sposób zaprezentowanie klientom oferty danego miejsca. Wbrew pozorom potencjalni kupujący nie zwracają jedynie uwagi na zawartość takiego katalogu, ale także na samą broszurę i to jak została wykonana: czy papier jest miły w dotyku, czy nadruki są wyraźne – to wszystko ma dla klienta znaczenie. Jako profesjonaliści doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest stworzenie dobrego wrażenia. Wiele osób nie zna również różnicy między katalogami szytymi a klejonymi. Postanowiliśmy więc to zmienić i właśnie dlatego powstał poniższy artykuł, do którego lektury zapraszamy wszystkie zainteresowane tematem osoby.
Katalogi szyte – właściwości
Katalogi szyte, jak sama nazwa wskazuje, posiadają strony połączone ze sobą za pomocą specjalnego drutu i przyszytej okładki. Nie zawierają typowego grzbietu i bardzo często mają formę broszury reklamowej. Przeważnie ich wolumen wewnętrzny nie jest duży i opiewa na około 30 stron. To rodzaj katalogów wykorzystywanych do prezentowania oferty, która często ulega zmianie, najczęściej pojawiają się w marketach, sklepach spożywczych czy sieciach dyskontów.
Katalogi szyte są bardzo tanie i szybkie w produkcji, co również ma duże znaczenie.
Katalogi klejone – czym się cechują?
Katalogi klejone cechują się z kolei bardziej pokaźną objętością ze względu na większą liczbę stron, które można połączyć z użyciem tej techniki. Oprócz tego mają one też wyraźny grzbiet, który można wykorzystać do dodatkowych nadruków. W Polsce jednym z najpopularniejszych katalogów jest oferta IKEA. W materiale promocyjnym można nie tylko zapoznać się z ofertą sklepu, ale także obejrzeć propozycje aranżacji mebli i zainspirować się nimi w swoim mieszkaniu. Katalogi klejone są nieco droższe niż modele zszywane, jednak nadrabiają one estetyką wykonania i możliwością rozłożenia ich wygodnie na dowolnym podłożu.
Jakie są katalogi składane?
Katalogi składane mają najmniejszą formę z modeli wymienionych w tym artykule – zazwyczaj są to ulotki informacyjne, na których chcemy zawrzeć coś więcej niż tylko podstawowe informacje o firmie. Często takie broszury są wykorzystywane przez mniejsze sklepy i firmy, gdyż jest to najszybsza i najłatwiejsza forma reklamy swoich produktów, a w porównaniu z pełnoprawnymi katalogami w formie “książkowej” również sporo tańsza i szybsza w produkcji.
Katalogi klejone i składane – które wybrać?
To, który rodzaj katalogu warto wybrać, zależy od tego, w jakim celu planujemy wykorzystać tę formę marketingu i jakiego typu biznes chcemy reklamować. Jeżeli jest to duża firma, z szerokim asortymentem i jednym z jej atutów jest właśnie duży wybór różnorodnych produktów, to warto zastanowić się nad większym formatem w postaci katalogu klejonego. Jeśli natomiast firma nie posiada spektakularnej ilości produktów w ofercie, jednak pragnie zaprezentować kilka kluczowych z nich, to dobrym rozwiązaniem będzie katalog składany.