Estetyczny, wyrazisty i skuteczny w swoim przekazie projekt to wynik dwóch kwestii – profesjonalnego projektowania graficznego oraz opanowania sztuki drukowania. Nawet najlepszy projekt stworzony z pomocą słabej jakości tuszu lub nieodpowiedniego papieru nie spełni dobrze swojej roli. Podobnie jak ten, który został doskonale przygotowany do wydruku, ale jego warstwa graficzna pod względem typografii czy kompozycji pozostawia wiele do życzenia.
W poniższym artykule – z perspektywy profesjonalnej drukarni – odpowiadamy na pytanie o to, jak tworzyć wysokiej jakości, wyraziste i skuteczne projekty.
Sztuka drukowania i projektowanie graficzne – dwa filary udanego projektu
Pracownicy ColorPress to specjaliści w zakresie jakości i estetyki druku, a także tworzenia materiałów przeznaczonych do promocji marki czy usługi. Chętnie doradzamy naszym klientom w obu tych zakresach.
Dzięki temu powstają nietuzinkowe plakaty, ulotki, wizytówki, katalogi oraz inne produkty, które zachwycają swoim wyglądem pod każdym względem. Jesteśmy przekonani, że jest to zasługą ogromnej dbałości zarówno o dobre projektowanie graficzne, jak i o sztukę drukowania.
Co warto wiedzieć o projektowaniu graficznym? Czy wyraziste wzory to przepis na sukces?
Dobry projekt z pewnością powinien przyciągać wzrok odbiorcy. Czy jest to jednoznaczne z koniecznością stosowania wyrazistych wzorów? Niekoniecznie. W przypadku grafik promujących biznes bardzo często mniej znaczy więcej.
Na projektach należy umieszczać jedynie to, co niezbędne, aby potencjalny klient mógł szybko zapoznać się z daną ofertą i błyskawicznie wyrobić o niej pozytywne skojarzenia. Prosty przekaz powinien iść w parze z minimalizmem oraz prostotą całej grafiki, jednak nie należy zapominać o zadbaniu o takie kwestie jak:
odpowiednia kompozycja;
hierarchia związana z wielkością fontów, układem treści czy wielkością i rozmieszczeniem grafik;
spójność;
dostosowanie do potrzeb i oczekiwań odbiorcy.
Aby osiągnąć sukces na etapie projektowania graficznego, niezbędne są również znajomość narzędzi i typów grafik, a także praktyka oraz umiejętne poszukiwanie inspiracji.
Sztuka drukowania – co musisz wiedzieć, jeśli chcesz stworzyć udany materiał promocyjny?
Estetyka druku to z jednej strony efekt przemyślanego projektowania graficznego, z drugiej zaś – doboru odpowiedniego papieru, tuszu bądź drukarki, a także trafnego skalibrowania urządzeń czy przygotowania pliku z projektem. Jeżeli chcemy, by był on maksymalnie profesjonalny – co przecież wpływa na reakcję odbiorcy – konieczne jest ponadto posiadanie takich umiejętności, jak zarządzanie barwą lub regulowanie głębi bitowej oraz punktu czerni i bieli, a także znajomość różnych metod renderowania wydruku.
Estetyka druku materiałów promocyjnych jest często wiązana przez odbiorcę z profesjonalizmem oraz renomą firmy. Z tego względu nie powinna być pomijana przy ich tworzeniu, ale traktowana na równi z projektowaniem graficznym. Takim podejściem wykazują się specjaliści z naszej nowoczesnej drukarni ColorPress.
Zadbamy o estetykę druku i doradzimy w sprawie projektu – ColorPress
Przez prawie 30 lat działalności na rynku poligraficznym zdobyliśmy ogromne doświadczenie, współpracując z markami działającymi w różnorodnych branżach. Dzięki temu doskonale orientujemy się zarówno w sztuce drukowania, jak i projektowaniu graficznym.
Choć specjalizujemy się w pierwszej z wymienionych dziedzin, chętnie podpowiadamy naszym klientom, co warto zmienić w projekcie, aby gotowy wydruk mógł odnieść prawdziwy sukces. Zapraszamy!